19 Ocak 2012 Perşembe

Uyku Sorunsalı "Gerçekten sorun mu?"


Garfield Star Sleeper

Pek çok anne bebeğinin uykusuzluğundan ve uyku düzeninin olmadığından şikayet eder .Bebeklerin uykularını düzene sokmak için geliştirlmiş pek çok yöntem ve bu yöntemlerin birini veya bir kaçını deneyen pek çok anne var. Bu yöntemler sayesinde amacına ulaşan şanslı anneler var fakat bütün çabalara rağmen başaramayan anneler de var
Peki uyku sorunu gerçekten bir sorun mu? Sorunsa kimin sorunu?annenin mi bebeğin mi?
Ben uyku düzeni bana uymayan doğduğu gün bile saatlerce gözünü kırpmamış bir yavrunun annesiyim. Oğlumla yaşadıklarımdan yola çıkarak bebeklerin zaten kendilerine has bir düzenleri var diyebilirim. Beslenme saatlerini çiş yapma sıklıklarını kontrol altına almaya çalışmıyoruz ama iş uykuya gelince gözümüz kararıyor.Berat doğduktan sonra uzunca bir süre onun uyku düzenine alışamadım hatta bir düzeni olduğunu bile farkedemedim.Yaklaşık iki ay sızlandım şikayet ettim hatta uykusuzluktan ağladım.Fakat sonra Beratın aslında kendine göre bir düzeni olduğunu gördüm.Ve benim o düzene ayak uydurmam tam iki ay sürdü.Berat şu an 5,5 aylık Her gece 02:00de uyur 2saatte bir uyanır emer ve tekrar uyur sabah da 9'a doğru uyanır.Açıkçası ben bu düzeni bozup yeni bir düzen oluşturmak için uğraşmak yerine onunla yatıp onunla kalkıp onunla oyun oynayıp onunla geçen her dakikanın tadını çıkarmayı tercih ediyorum.Bebeğin temel güven kazandığı 0-1 yaş döneminde; bebeği saatlerce ağlatarak uykusunu disipline etmeye çalışmak bana mantıksız geliyor. Sırf bebeğim benim istediğim saatte yatsın istediğim saatte kalksın diye uğraşmıyorum.Mantığıma, duygularıma ve iç güdüme uymayan uyutma yöntemlerini  denemedim ve denemeyi de düşünmüyorum.
Evet her bebeğin kendi uyku düzeni var. Biz zorlasak da zorlamasak da bebeğimizin bütün özellikleri gibi uykusu da zamanla gelişip olmasını istediğimiz şekli alacak. Bebeklerimizi tanıyıp fizyolojik-psikolojik özelliklerini ve ihtiyaçlarını dikkate aldığımız zaman uyku saatleriyle uğraşmanın ne kadar gereksiz ve anlamsız olduğunu daha iyi anlayacağız.Unutmayalım! Bebeklerimiz sonsuza kadar sallayarak, pışpışlayarak, emerek uyumayacak.

1 yorum:

  1. süpermiş:) neredeyse aynı şeyleri düşünmüşüz ve yazmışız :) bebişini öpüyorum:) güzel güzel uykular diliyorum ona ve tabii tüm bebişlere:)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...