4 Ocak 2013 Cuma

İMDAT! UYKUSUZLUK!


Şikayetim var dostlar.Bu tontiş elin sahibi yaklaşık bir aydır uyumuyor ve beni de uyutmuyor. Resmen sabaha kadar oyun oynuyoruz.Ne yapacağımı şaşırmış durumdayım:( Zaten doğduğu günden beri uykuya direnen bir çocuktu son zamanlarda dengemiz iyice bozuldu.Şuan 17 aylık ve uyku düzenine dair hiç bir yöntem işe yaramıyor. Uyku problemi yetmezmiş gibi bir de istediği herşeyi ağlayarak elde etme denemeleri başladı.Sabırla ve tutarlı davranarak durumun üstesinden gelmeye çalışıyorum.
0-3 yaş dönemi çok hassas ve dikkatli olunması gereken bir dönem.(gerçi her gelişim dönemi öyle) Bu dönemde çocuğu istemediği şeyi yapmaya zorlamak, engellemek ve kendi kalıplarımıza sığdırmaya çalışmak ilerde ciddi kişilik bozukluklarına neden olabilir.Çünkü bu dönemde yaşanan duygular bilinç altında kodlanarak özenle saklanır.Bu yüzden çocuğumun isteklerine ve tercihlerine saygı duyuyorum.Bitmek bilmeyen enerjisine, keşfetme isteğine hayranım ve sonuna kadar da desteklerim.Hergün asker gibi 9 da yatsın 8 de kalksın gibi bir derdim de yok.Tamam ama uykunun bir de fizyolojik boyutu var.Gece karanlığında ve belli saatlerde salınan melatonin ve büyüme hormonları var.Bu hormonları kaçırmak demek Berat'ın büyüme ve gelişiminin yavaşlaması benim de hücre yaşlanma hızımın artması demek. Yani anlayacağınız; uyku problemi çok yönlü bir sorun yumağı halinde önümde çözülmeyi bekliyor.Ve çelişkide kaldığım noktalar var.Bu tür problemler yaşayan anneler deneyim ve önerilerinizi paylaşırsanız çok sevinirim.
İmza :Yorgun Anne

8 yorum:

  1. bu konuda deneyimim çok da önerim yok
    benim kızım da 22 aylık,az uyuyan ve hep geç uyuyan bir çocuk.gece 12'de uyurdu,artık 2'ye kaydı,sinirlerim bozuk benim de.o gece uykusunun,kıymetli saatlerin ve hormonların kaybını düşünüp duruyorum ben de.ama ne yapsam düzeltemiyorum.sonunda daha sinirli oluyor zorlarsam,inatlaşmaya varıyor çabalarım ki hiç istemem onu birşeylere zorlamayı.sonuçta onun keyfine göre devam ediyoruz ama doğru yolda olduğumu sanmam.buraya kıymetli önerilerini yazan olursa ben de faydalanırım belki.
    sevgiler,öperim o tombiş,yaramaz eli...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deneyimini paylaştığın için teşekkür ederim canım.zorlamayla olmuyor, kitaplarda yazan teknikler işe yaramıyor,kendi haline bırakınca hiç düzelmiyor...umarım yavrular bizi bu konuda daha fazla kafa yormaya mecbur bırakmadan, normal rutinlerini oluştururlar da biz de rahata ereriz inşallah.kolaylıklar diliyorum sevgiler

      Sil
  2. amann rabbims abır versin..
    bende hatırlıyorum o günlerimi 10 yıl geçti ama hala ürperiyorum uykusuz geceler diyince..
    sabret ...
    Rabbim yardımcın olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amin.canım şimdilik sabrederek düzene girmesini bekliyorum umarım bu durum çok uzun sürmez...

      Sil
  3. yardımcı olabilmeyi isterdim ama hiç tecrübem yok :)
    Sağlık problemi olmasın da uykusuda yavaş yavaş düzene girer inşallah...
    Allah sana kuvvet versin canım...
    Bişey sorcam canım yaa sen yakınlarda bana yorum yazdın mı?
    bir yorum spam kutuma düşmüş. "bu spam değil" i işaretledim ama yorum kayboldu nereye gitti anlamadım. daha okumamıştımda ama sanki senin adın yazıyodu :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haklısın canım sağlık sorunu olmasın da bigün düzene girer elbet.
      son bir iki haftadır pek yorum yazamıyorum yoğunluktan ama daha önce yazdığım bir yorum olabilir ben de bilemedim şimdi...kazara silinmiş zaten dert etme şekerim:)

      Sil
  4. Merhaba,
    Blogunuzu yeni keşfettim ve takibe aldım.. Benim de 11,5 aylık bir oğlum var, geç saatlere kadar oynardı 12-1 gibi yatardı gece.. gündüz uykusunu azalttığımızdan beri akşam 9 gibi uyuyor.. gündüz sadece öğlen 1,5-2 saat uyuyor.. bir de benimki emerek uyuyor, yoksa ona kalsa uykusu gelse de emzirmezsem zor uyuyor.. yatır kaldır falan pek işe yaramadı bizde de :)
    Acaba gündüz uykuları nasıl sizinkinin?

    kurdelelikedi.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bloguma hoşgeldiniz;) gündüz uykusu da az aslında max. 1-1,5 saat uyur.Gündüz uykusunu azaltıp akşamı öne almayı ben de denedim o zaman akşam 9-10 gibi kendisi yatıp uyuyordu ama gecenin11- 12 sinde enerjisini toplamış olarak uyanıp sabah 5'e kadar uyumuyordu.yani o uyumadığı ya da az uyuduğu öğle uykusunu günün herhangi bir diliminde mutlaka uyuyor.Hatta güneş doğarken gece uykusuna yattığımız günleri bilirim.Uykusuzluk bizim için kronik bir sorun anlayacağınız 12 de yatsa ona bile razıyım ama gece 3ten önce bize uyku yok:(Siz ne kadar güzel çözmüşsünüz kutlarım bebişi de öperim sevgiler;)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...